Thursday, February 2, 2012

simple.

assalamualaikum and hai ! :D okay, bukan apa la tapi kadang-2 saya tgk orang just tried too hard to impress somebody or just anybody. so, saya nak tekankan yang jd simple and just be yourself is the best thing you should do. and to straighten things up :


yes. kita tak boleh nak impress EVERYbody kan ? ada je yang org akan try untuk cari kesalahan kita. "what doesn't kill you, makes you stronger" ni quote yang saya selalu baca. emm, betul juga kan ? :)  i mean, biarlah orang nak kata apa kat kita. bukan mati pun. kita guna benda tu utk jadikan kita lebih tabah. tak semestinya org yang selalu diumpat tu jahat, ramai je orang yang baik kena tomahan dan fitnah apa semua. it's just that, we are now living in society that is full of envy. dengki yang kadang-2 tak betempat langsung. saya mengaku, yang ada kalanya saya pun jelous tapi saya jealous bukan dalam hal boyfriend girlfriend ni tapi jealous when it comes to education. kalau saya tgk kawan saya markah tinggi lebih sikit, saya akan jealous. tapi ni lain kes. ni untuk kebaikan diri saya juga kan ? dapat la kita pun semangat untuk potong depa balik. haha. kita potong senyap-2. jgnla tunjuk sangat kita jealous tu. ni nak cerita sikit la. taknak la mention nama dia. ada la time junior form ni, tak ingat la plak exam mana satu.

----------------------------------------------------------------------------------------------

kawan : farisa, awak dapat nombor berapa ? (tak igat exam mana satu)

me : (okay, saya tak ingat pun nombor saya time tu, yang pasti corot sikit drpd dia la)

kawan : YES !!!!! 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

okay, paham kan maksud saya ? dah la depan-2 dia cakap "yes" dia tu. dia tak fikir ke perasaan saya ? dah la depan orang lain. dia mmg pernah mengaku yang dia nak compete dgn saya tapi tak payah la sampai mcm tu. sedih tahu tak. marah pun ada juga. sejak daripada tu, saya memang tak main-2 lagi dah. nak balas  dendam (in a good way). time form 4, setiap exam saya dapat no. 1. bukan nak belagak or bangga tapi nak buktikan yang kadang-2 kata-kata orang yang pernah menyakitkan hati kita itu la yang dapat menjadikan kita stronger and lebih yakin terhadap diri kita. janganla nak humble sangaaaaat. menyampah gak kadang-2 tengok orang yang terlebih humble ni. em,how to say this. humble tak bertempat. for instance :

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

tambah word "JE" di belakang ayat kita apabila peroleh kejayaan. mcm orang tanya, "kau dapat berapa add math ?" "aku tak terer. 90 JE" pehhh, kalau 90 JE tu kau kata tak terer. aku ni apa la doe ?? mmg tahap sebawah-2nya drpd "tak terer" kau tu la kan ?? 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

haha. nampak kan ? sooo, just nak cakap. being sederhana dan simple itu adalah yang terbaik la. don't expect too much. give more, don't expect to receive more. tapi hakikatnya, mmg kita ni suka bila dapat hadiah kan ? haha. saya pun sama. chill la. lumrah hidup. nak buat mcm mana. :)





No comments :

Post a Comment