Sunday, February 19, 2012

facebook vs. twitter ?


assalamualaikum dan hai ! :D  sejak belakangan ni, saya asyik tengok orang dok bandingkan facebook dgn twitter ni. haha. lawak la. mcm battle of the bands plak. tapi memang tahun ni baru saya tengok orang dok aktif buat twitter account and cuba explore apa itu twitter. twitter ni dah lama dah sebenarnya wujud. saya pun dah ada account twitter ni sejak beberapa tahun yang lalu tapi baru tahun ni rasa ke"best"annya. :D maybe sebab makin ramai kawan yang dh buat acc twitter. so, dia jadi lebih gempak dengan drama yang tak putus-putus ! haha. baru tahun ni saya dapat menikmati twitter ni walaupun dh lama ada twitter acc ni. maybe tahun ni zaman kegemilangan twitter kot. dekat news feed facebook pun saya asyik tengok orang dok post yang twitter lagi best la. dorang siap promote twitter depa kat facebook lagi. semangat betul. haha. facebook pun best sebenarnya tapi sejak belakangan ni dah semakin hambar. entahlah, maybe sebab ramai yang dah lepak kat twitter kot. :) tapi ada gak post kat fb yang kata fb ni lagi best. haha. tak tahu la, masing-masing ada pendapat sendiri. ramai yang kata tak reti guna twitter. saya pun tak reti dulu tapi kena la belajar. haha. taknak pun takpe. tak wajib pun. :)  but whatever it is. both of them are still labelled as social network. so, takde beza pun sebenarnya. just penggunaan dia jela. saya lagi suka update twitter drpd update facebook sebab facebook ni open sangat. susah. twitter ni, lebih tertutup sikit. and maybe a bit privacy. alaaa. biasala tu. benda yang once so popular tak semestinya akan tahan lama. cuba tengok myspace sekarang. emphh. dah bersawang dah rasanya tu. lagi satu yang saya rasa best adalah tumblr. best  jugak layan benda ni time bosan bosan tak tahu nak buat apa. gambar kat atas ni pun saya rembat drpd tumblr. hehe. okay. conclusion, *ceh. semangat ada conclusion* masing-masing ada kelebihan dan kekurangan. we will always face ups and downs. :) k, babai. assalamualaikum

p/s : saya masih aktif facebook mahupun twitter. :)  *k, bajet tak bertempat.

No comments :

Post a Comment